u-trip website definitiefase
Home

u-trip website definitiefase

u-trip website definitiefase

In deze fase bepalen we de eisen en wensen die aan het projectresultaat gesteld worden zo nauwkeurig en compleet mogelijk. Het gaat er vooral om de verwachtingen van de betrokken partijen over wat het projectresultaat moet zijn duidelijk op papier te krijgen.
  1. Context
    1. u-trip eerste verkennend gesprek
  2. Functionele eisen
    1. De website moet een aangepaste lay-out hebben voor de horizontale- en verticale stand van het toestel (Responsive Web Design):
      1. een versie met flex-box;
      2. een versie met grid;
      3. bespreek de voor- en nadelen van beide technieken;
    2. Je maakt een logo voor je uitstap. Hieronder zie je een voorbeeld voor een uitstap naar de dolmens in menhirs in de Sarthe. Als je zelf geen logo kan maken zoek je een geschikte afbeelding.
      u-trip-logo
      u-trip-logo
    3. Er moet een gepast kleurenpalet gekozen worden, rekening houden met logo:
      hex rgb
      #FDA5B4 253,165,180
      #578E3F 87,142,63
      #2E708C 46,112,140
      #8C7767 140,119,103
      #5E7375 94,115,117
    4. de website moet de gps gegevens opvragen en weergeven, stad en land waar de gebruiker zich op dat moment bevindt;
    5. een keuzemenu waarin alle bezienswaardigheden opgelijst staan
    6. zoekveld om naar een bezienswaardigheid te zoeken
    7. de gebruiker kan commentaar geven op een bezienswaardigheid (username en email opgeven); deze gegevens worden niet opgeslagen;
    8. voor elke bezienswaardigheid een LikePanel;
    9. bezienswaardigheid aanduiden op kaart;
    10. de bezoeker moet contact kunnen opnemen met de beheerders van de website;
    11. een homepagina met uitleg over de uitstap en de persoon die de uitstap samengesteld heeft;
  3. Tweede fase (user account toevoegen)
    1. De gebruiker moet zich kunnen aan- en afmelden.
    2. Wanneer de gebruiker zich voor de eerste keer aanmeldt op de mmt-applicatie worden zijn gegevens en zijn rol van de server gedownloaded op zijn device.
    3. De website start met (home pagina) :
      1. de gegevens van de gebruiker als die is aangemeld:
        1. voornaam en familienaam;
        2. functie (rol) binnen de organisatie (deelnemer, begeleider, eigenaar, enz.);
    4. Mogelijke rollen:
      1. direct verantwoordelijke (DIRECTOR)
      2. begeleider (SUPERVISOR): alles wat deelnemer kan + bezienswaardigheid toevoegen
      3. deelnemer (MEMBER): alles wat gast kan + foto's opsturen
      4. gast (GUEST): kan commentaar opsturen, mits het meesturen van e-mail adres
    5. Als de gebruiker is aangemeld worden de voor hem specifieke mogelijkheden getoond (commentaar geven, foto toevoegen, bezienswaardigheid toevoegen, enz.).
    6. De beheerder van de MMT website/app moet die loggegevens kunnen raadplegen op een website.
    7. Wanneer de gebruiker op een bezienswaardigheid klikt moet de website of de app de mogelijkheid bieden dat de actie gelogd wordt en wanneer er connectie met WIFI is moeten de loggegevens naar de server gestuurd worden. De gegevens die moeten worden verstuurd zijn:
      1. naam van de gebruiker;
      2. het email adres van de gebruiker;
      3. rol van de gebruiker;
      4. de titel en code van de bezienswaardigheid;
  4. Derde fase: mogelijkheid toevoegen om tours te maken
    1. een tabel met de naam Tour toevoegen
    2. naam van de tour
    3. bezienswaardigheden toevoegen
    4. in de hoofdpagina de mogelijheid toevoegen om een tour te kiezen
    5. de tourpagina bestaat uit tegels met de beknopte informatie over de gekozen tour
    6. doorklikken naar de detailpagina van de tour
    7. een kaart met de bezienswaardigheden van de tour
  5. Vierde fase (mobiele app)
    1. De mobiele app moet de camera functie van het device kunnen aanspreken.
    2. De gebruiker kan een foto posten van de bezienswaardigheid.
    3. Informatie: React-native - Beginnen
  6. Niet-functionele eisen
    1. Documentatie (Word of OneNote) tijdens ontwikkeling
    2. einddocumentatie in Word

JI
2021-05-03 15:01:48